lördag 15 december 2012

Snöbus ooops !

Men fy vad slarvig matte är på att skriva här just nu. Javisst har hon en del att göra, visst springer hon omkring som en "jag-vet-inte-vad" och visst förstår jag väl det. men nog borde hon i alla fall kunna skriva lite några gånger i veckan - tycker inte ni det ?
Här har vi ju helkul just nu för snön har kommit. Wille är helknasig, och jag tycker det är skoj att fara fram så snön yr ! Framförallt idag när det är nysnö ! Den bara flyger runt omkring mig - helt underbart skoj !
För några dagar sedan så jagade jag och Lothus snöflingor när det plötsligt prasslade till i snåren en bit från oss. Jag hoppade till och blev stel som en staty (som husse sa) då dök det upp ett rådjur några meter bort. Jag sprang efter det i ca 1 meter, men sedan tappade jag intresset och återvände till husse som stod och såg ut som ett fån, med hakan i knävecken ! Undrar varför ?
Lothus han bara tittade efter rådjuret och Wille brydde sig inte det minsta, han var upptagen av annat snöröj. När jag nu återvände till husse så blev han jättglad och bjöd på en hel massa godis. Ja en riktig fest nästan, men Wille och Lothus kom ju med de med förstås. Sedan fortsatte vi vår promenad !
Efter en stund kopplade husse oss och vi återvände hemåt.
Väl hemma var det gott med lite mat, för jag hade blivit lite hungrig av att pulsa fram i snön !



Inga kommentarer: