tisdag 24 december 2013

Julafton

Idag är det Julafton säger matte.
Lillhusse har fått syn på paketen under granen som matte börjat lägga dit, och han vill helst öppna dem på en gång. Det vill jag också, för några av paketen luktar väldigt gott och då är det klart att de är till mig - allihop !


Lillhusse väntade som sagt också på Julklappsutdelningen men han roade sig med sin Ipad under tiden.


Först skulle en massa julmat ätas. Jodå jag hade fått i min våra matburk också, men jag hade inget emot lite mer. Det fanns en massa godsaker på Julbordet.
Fast det förstås, jag fick faktiskt hjälpa matte att diska efter Julmiddagen. Det var inte illa det.


När det sedan äntligen blev dags för Julklappsutdelning så försökte Lothus slå upp alla väldoftande paket, han trodde väl att de var till honom allihop - matvraket !
Nej då ingen fara, matte och alla andra öppnade sina paket först, sedan fick vi öppna våra, under överinsikt av husse och matte.
I mitt paket var det ett smaskigt grisöra och i det andra paketet var det en stor hundkexrulle.
Mumsigt !
Nu en GOD JUL till er alla vänner.
Hoppas ni haft en skön och spännande julafton ni också.

Julgos från Hector

Inga kommentarer: