fredag 25 maj 2012

På mattes jobb !

Ikväll var det min tur att följa med matte till hennes jobb. Jag blev jätteglad för där finns en massa trevliga människor och många delar med sig av godsaker till mig, även matte !
Jag hade väldigt bråttom ut till bilen för jag hade sett att matte packat ner lite saker till mig som jag brukar ha att roa mig med, ifall jag nu får tråkigt !
När vi kom fram fick jag vänta i bilen tills matte börjat jobba, då hämtade hon in mig. Första timmarna var vi inte still många minuter åt gången. Det var många som ville ha hjälp. Jag fanns där och hjälpte till jag med så gott det gick. Bl a så hjälpte jag till att tvätta av en dams nattofflor så de var fräscha till morgonen. Jag bar också ut en smörgås som hon inte ville ha och som hon tyckte jag kunde få ta, men den ville jag inte ha, jag hade ju fått en egen för en stund sedan. Men för att hon inte skulle bli ledsen så tog jag den och pussade henne tack på handen innan jag gick ut i köket med den. Där tog matte hand om den när hon såg att jag inte ville ha den. Vadå kräsen ?
Mitt i natten fikade vi och då bjöds även jag på skinka och ostmacka. Inte dumt alls. Då hade jag hunnit bli hungrig igen.
Nu återstår resten av natten, men vi hörs senare och kanske lite bilder kommer upp då också.Suss gott nu alla som sover !

2 kommentarer:

Aamor sa...

Vad du ör snäll som tog emot mackan ändå!
Tror att de där tofflorna blev jättefina när du tvättat klart dom.
Kul att följa med matte till jobbet för det är så många som blir glada när de ser en söt hund!

Ciao

Grabbarna boys sa...

Det verkar ju toppenbra att jobba natt ju....där hade vår natt-tjuv passat bra in!!
Vov från grabbarna boys!