måndag 4 mars 2013

Skön promenad !

Idag skiner solen och matte tog med oss killar på varsin jätteskön promenad. Först ut var Wille. Han var jättenöjd när han kom in igen. Sedan var dte min tur att gå ut med matte, och det gillade jag för det är roligare att få "vara med matte ensam".
Det kändes som om det var vår i luften och fåglarna kvittrade som galna. Jag försökte jaga en och annan skata och kråka, men det ville inte matte vara med på, så till sist lät jag bli och hukade bara när jag såg dem och lade mig för att "lurpassa" på dem, ifall de råkade komma nära. Men det gjorde de ju inte förstås. Vi såg några som matade fåglar ute i skogen, de hängde fågelmat i träden och jag hade gärna velat smaka, vem vet det kanske var gott ? Men det fick jag ju inte förstås.
Vi mötte en hund under promenaden, en lurvig sak vars matte ställde sig på behörigt avstånd med sin hund när vi kom närmare.
För övrigt blev det en skön och behaglig promenad, med lite nosarbete och lite träning också. Jag fick inte vara lös idag, matte ville inte chansa då vi inte gick på ngt bra ställe för att springa lös på tyckte hon.
Väl hemma igen så var det Lothus tur att gå ut.

Inga kommentarer: