söndag 18 januari 2015

Är det vinter eller.....?

I natt kom det lite snö som  låg kvar idag på morgonen när matte och husse tog med oss ut till vår härliga dalgång. Vi fick springa lösa och busa runt och hade helskoj.
Lothus jagade mig och jag jagade Wille, och vi hade helskoj i den lite bitande kylan som var. Wille var stormförtjust och rullade sig flera ggr mellan springrundorna. Tala om att njuta av snö....

Matte hade tagit en boll med sig som hon eller husse kastade åt oss lite då och då. Lothus var den som var mest tokig i bollen, han hämtade den, lämnade den och tuggade på den !


Jag försökte ta bollen några ggr jag också och lyckades flera gånger då jag lyckades lura av Lothus bollen, på olika sätt.


Ibland blev det riktiga Corgifnatt rundor också, och som vi sprang och som vi busade. Vilken härlig promenad det blev !

Väl hemma igen var vi både trötta, törstiga men också väldigt nöjda. Inte helt fel med en tupplur då.....

Inga kommentarer: