torsdag 31 maj 2012

Årligt göra !

Då har vi varit till veterinären för vår årliga vaccination - äntligen säger matte. För eftersom jag varit förkyld måste vi vänta tills jag blivit frisk och sedan ytterligare två veckor, minst, innan det rekommenderas att jag vaccineras igen. Men nu är det gjort.
Sedan såg jag att matte glömt bort bilderna från jobbet så vi sätter in dem här istället. Det är väl ok va grabbar och tjejer ?

Här har ni dem !
Vid 23 tiden var vi ute och det var nästan mörkt !

Jag framför Äppelträdet som blommar !

Kollade in kajor som byggt bo och matade sina ungar !

Runt 02 tiden var vi ut en sväng och jag myste i gräset !

Kollade in en del fåglar som retades !

Var så trött så jag tänkte gå in och lägga mig i torkskåpet.
Men det fick jag inte för matte....

Vadå, får jag inte sova här ?

På morognkvisten hjälpte jag ju matte att fylla på lite förråd.
Men den här rullen behöll jag för mig själv !

Kul att tugga på må ni tro, och det höll mig vaken !

Lite skräp kanske dte blev, men vad gjorde det.....

...så länge jag har kul så gör det ju inget !

Morgonsolen var varm och skön !

Naturligtvis måste pappersrullen få följa med ut den också !

Så möter vi då solen tillsammans jag, matte och pappersrullen.
Om ett par timmar får vi åka hem och sova !

1 kommentar:

Aamor sa...

Det är bra att ni fått sprutorna, jag har min i september.
Ser härligt ut på mattesjobb men du - torkskåpet är nog lite varmt va!
Toarullar är kul, jag snor mattes ibland när hon inte ser och sen är där skräp överallt, hihi!

Ciao