onsdag 6 juni 2012

En behaglig dag !

Ja det blev det idag, för tidigt i morse försvann matte med Wille och Lothus, de skulle på Rallylydnadstävling - vad nu det är.
Efter frukost och morgonpromenad med matte, så återgick jag glatt till att fortsätta sova med husse. Det var rätt mysigt, bara husse och jag hemma !
När husse sovit klart tog vi en lång promenad och jag fick vara utan koppel nästan hela tiden. Det var fritt fram att strosa omkring och nosa lite här och lite där. Ibland kallade husse in mig och bjöd på godis, vilket jag inte har ngt emot. En stund kopplade husse mig och då övade vi på fotposition och kontakt. Husse tyckte jag skötte mig bra och var frikostig med godis. Sedan var jag lös igen och vi bara tog det lugnt och myste husse och jag. Vi stannade till på ett par ställen och gosade en stund innan vi gick vidare.
När vi kom hem hade matte kommit hem med Lothus och Wille, och hon verkade rätt nöjd och glad. Hon bjöd på godis och lite gos en stund innan hon parkerade sig här och skriver ner lite om vår dag !
Hoppas ni haft en skön dag ni med.

1 kommentar:

Aamor sa...

Härlig dag med husse mys!

Ciao