onsdag 13 juni 2012

Skojigt !

Idag fick vi följa med matte när hon skulle hämta lillhusse från skolan, och i morgon har han skolavslutning. Medan vi väntade på lillhusse så tog matte med oss ut på en äng, och där var det jättehögt gräs, det kan jag lova. Men vad skoj det var att gömma sig i gräset må ni tro !
Meningen var att vi skulle till en skogsdunge, men för att komma dit så måste vi ta oss igenom det höga gräset. Vi lät matte gå först så kunde vi följa i hennes upptrampade grässtig - ja man få inte var dum inte ! Ibland sprang jag före, men strax återvände jag till matte, för det var jobbigt att gå först i gräset !
Så småningom kom vi till skogsdungen och då blev det en härlig promenad i den. Vi följde den ända tills den stora skogen tog över, ja det var bara max ngn meter i högt gräs innan vi var där.
Plötsligt prasslade det till i gräset och en hare skuttade iväg, och jag efter, förstås, men jag kom bara ett par meter innan matte kallade på mig, sedan hörde jag ett absolut favvoljud ! Min pipis !
Den får ingen annan leka med och det lät som om matte lät Wille och Lothus leka med den. Nu ni blev det fart på mig. Fort tillbaka till matte för att inkräva min pipis själv ! När jag kom så ville matte busa med mig och pipisen, och det tyckte jag var helskoj och glömde strax bort haren jag hört och sett. Efter en stunds busande så fick vi godis alla tre ! Inte alls dumt och nu fortsatte vi vår promenad ! Det fanns en massa spännande dofter att studera närmare så min nos gick som en dammsugare (sa matte) utmed marken ! Strax därpå kom vi över i den stora skogen, och nu följde vi en väl upptrampad stig, jo det var många hundra som gått här, det märkte jag ju ! Matte hade kopplat oss nu och vi fick förbli kopplade ett tag till. Vi följde den här vältrampade stigen hela vägen tillbaka till bilen och bara en kort stund fick vi vara okopplade. Men det gjorde inget för jag hade blivit så trött av allt promenerande i högt gräs så jag orkade inte springa en massa. Dessutom var det rätt varmt, även om det fläktade en del också. Vi följde med matte och sa till lillhusse att vi var här nu, och då bjöds vi på vatten av de snälla barnen som tyckte vi såg jättetörstiga ut med våra långa tungor. Inte hade jag ro att dricka så mkt, för jag ville ju hälsa på och helst pussa alla barnen jag ! Medan lillhusse hämtade sina saker så gick vi tillbaka till bilen och där drack jag vatten som matte hade med sig och hade hällt upp i en stor skål, stor nog åt oss alla tre. Sedan lade jag mig i skuggan under bilen och inväntade lillhusse. Han kom ju rätt fort så snart var vi på väg hem igen !





1 kommentar:

Älsa o Ästher sa...

Hallå:) Oj oj nu var det längesen vi kikade in här!!! Vi är lite dåliga överhuvudtaget med datorn just nu:)
Såg att ni vaccinerat er och att ni gör det årligen? Vi gör det vart tredje år!! Eller är det kennelhostevaccinet ni tar?
Grattis till husse o matte på 22 åriga bröllopsdagen också:)
Härliga bilder på er var det också!
Ha det så himlans bra nu:-)