torsdag 28 juni 2012

Firar Wille och Lothus !

Ja idag firar vi Wille och Lothus här hemma, för de fyller år, ja faktiskt på samma dag fast det är 2 år mellan dem, lite lustigt tycker jag. Wille blir 3 år och Lothus fyller 1 år, så till kvällen har matte lovat att det blir tårtkalas, och då kanske några kompisar kommer förbi en sväng. Vi får väl se.
I morse tog jag en promenad med husse innan han smet till jobbet. Sedan gick jag in och lade mig hos matte igen, för hon sov fortfarande. När hon kom upp bjöds vi på kex med korv och bröd. Det var jättegott. På eftermiddagen tog mellanhusse ut mig och Wille en sväng, för matte har gjort illa handen, den högra dessutom, och då är det svårt för henne att hålla i kopplet på oss. Däremot tog matte ut Lothus en stund, för han har inte så bråttom som oss säger hon. Men jag kan väl inte rå för att jag vill fram till allla hundar och hälsa på dem, jaga lite katter och så där ni vet.
Matte säger att det får bli ett kort inlägg, för det går så sakta att skriva - hon får ju använda "pekfingervalsen" och då i verklig slooowmoootioon. Men det viktigaste är ju att hon skriver tycker ju jag ! Näe ni nu ska jag allt gå och kolla om matte hunnit förbereda inför tårtkalaset. Annars får jag väl ge henne en hjälpande tass ! Ha det gott allihop !

1 kommentar:

Arlo sa...

Då fårt vi gratulera båda brosorna då! Kul med gemansam födelsedag! Så praktiskt. Det måste ju bli värsta monstertårtan och ett bautaberg med presenter att röja runt med!