tisdag 24 juli 2012

Skön promenad !

Matte har semester och idag tog hon med mig och "brorsorna" på promenad, men en och en.
Jag fick gå ut som tvåa och det var så härligt att äntligen komma ut och få göra av med lite överskottsenergi så jag hoppade och skuttade i kopplet i början av promenaden för att jag var så glad !
Lillhusse gjorde oss sällskap på sin cykel, för han ville cykla lite trots att det var kvavt ute. Vi tog en lång runda genom skogen och över en stor äng som gjord att busa på. Så skönt. Ibland försökte jag springa ikapp med lillhusse, men det var svårt för han cyklade snabbt ! Men ibland lyckades jag komma ikapp honom. För det mesta fick jag gå i kopplet för det var flera hundar ute upptäckte vi och då tyckte matte det var lika bra att jag hade kopplet på mig. Att det var varmt ute bekymrade inte mig nämnvärt.
Väl hemma igen så var jag både törstig och trött. Men så skönt det kändes.

1 kommentar:

Lyckopiller sa...

Åh.... vi funderar faktiskt på Gotland nästa sommar. Några tips på vart man kan åka med hund där?