fredag 19 oktober 2012

Matte och jag !

Äntligen fick matte och jag lite tid för oss själva. Vi tog en skön promenad idag, men lämnade Lothus och Wille hemma. Matte valde att ta en sväng förbi en hundhage, och där fick jag springa lite. Plötsligt kom det en annan hund förbi och jag for snabbt fram till staketet för att kolla in henne (jodå, det var en tjej det märkte jag). Söt som socker var hon också. Det var en liten svart cockerflicka med underbara ögon. Hon fick hälsa på mig och vi lekte lite en stund, innan hennes matte tyckte det var dags att gå hem. Jag tittade långt efter henne ! Efter en stund gick jag och matte vidare. Kameran hade matte glömt ladda batteriet på, och jag skällde lite på henne, för jag hade velat ha en bild av cockerflickan här på bloggen, för hon var så söt. Men kanske får jag träffa henne fler gånger, och då hoppas jag att matte har kameran med sig.
Det var inte solsken idag men skönt ändå. Så småningom vände matte hemåt och väl hemma var jag jättetörstig och drack nästan en halv skål vatten. Sedan fick vi våra tuggben att sysslesätta oss med ett tag, inte alls dumt. Hoppas ni haft en härlig dag ni med !

Inga kommentarer: