fredag 21 mars 2014

Skogspromenad med matte

Idag tog matte med mig ut i skogen på en härlig skogspromenad, och det bästa av allt var att jag fick vara lös och springa omkring utan ett koppel som hindrade mig - härligt, ja gissa om !
Matte hade godis med sig, det visste jag, och när hon kallade på mig så kom jag omedelbart ! Vi hade en skön promenad, och jag tror matte njöt lika mycket som jag i det härliga solskenet.
I vår skog håller de på att avverka en del för att få in lite ljus i skogen - ja så sägs det i alla fall, så överallt mer eller mindre låg det kvistar, granar och stammar att ta sig över och även upp på.



Jag gillade att hoppa upp på några av stammarna för jag såg så mkt bättre då. Medan jag stod på den här stammen så passerade det en stor schäfer några meter bort. jag hade velat hälsa på den, men hade fullt upp att hålla balansen, så det blev inte så.
Efter att vi kommit igenom skogen så följde vi en större stig med parksoffor utplacerade lite här och där. Dem hoppade jag gärna upp på för att se bättre.


Väl hemma var det jättegott att dricka vattnet som husse bytte, för det var varmt att promenera i skogen som vi hade gjort. Dessutom sken ju solen och värmde så skönt.
Sedan var jag rätt trött, men dagen var inte slut ännu.......

Inga kommentarer: