lördag 4 januari 2014

Powerwalking med husse !

Nu har vi varit ut på en riktig Powerwalk promenad igen husse, jag ochWille. Matte var någon annanstans och tränade med Lothus, de skulle visst träna lite Dogparkour !
Husse hade laddat fickorna med Godis det kände jag på långt håll. Idag tog vi en helt annan runda än vi brukar.
Wille han försökte nosa en massa lite varstans, men se det fick han inte för husse. Jag ville också gärna nosa, men jag hängde med husse istället och det belönades med jämna mellanrum med godis !
Ibland stannade husse en stund så vi fick nosa och skvätta lite, men för det mesta traskade han på i rask takt, och vi hängde på. Ja vi hade ju inte så mkt att välja på egentligen, eftersom vi var kopplade. Vi mötte en mysig pudeltjej på vägen, och hennes matte och husse bytte några ord, de kände visst varandra. Konstigt att inte jag och den här tjejen träffats förr tänkte jag, medan jag hälsade på henne.
Sedan gick vi vidare och vi mötte även några Nakenhundar, men de och deras husse gick en lååång omväg förbi oss. Inte fattar jag varför, jag pratade ju bara, eller försökte prata med tjejen som hade lite mer päls än killen. Dessutom hade båda kläder på sig och jag hade tänkt höra varför, men det fick jag ju nu inte för det är onödigt att "skrika" åt varann. Istället ägnade jag min uppmärksamhet på husse, som belönade mig för det ! Nam nam.
Nu har vi kommit hm igen och druckit ur halva vattenskålen också.

Ha en fin dag allihop.

Inga kommentarer: