onsdag 25 januari 2012

En skön promenad !

Idag tog matte med mig och Wille på en härlig promenad ! Wille snörullade ett antal gånger, och ett par av dessa gånger gånger doppade jag istället ner nosen under snön om där var en spännande doft.
En av dessa gånger blev jag väldigt överraskad när jag plötsligt hörde en annan hund inte alls långt bort och då var jag ju bara tvungen att kolla vem det var. Det visade sig vara en av våra nya promenad kompisar. Matte och hans matte gjorde nu sällskap ut i skogen. När vi kommit en bit in i skogen lät våra mattar oss busa som vi ville i snön. Det var jätteskojigt ! Gissa om vi sprang ! Det var så snön yrde omkring oss sa matte ! Matte har fått eller om hon köpt en sådan där stegräknare, så det har blivit mycket promenerande den här veckan hittills i alla fall. Det gör ju inte mig ngt precis, för det är jätteskoj att vara ute för alltid händer det ngt spännande.
När vi kom hem igen så gömde matte godis som vi skulle leta reda på. Det var ju en toppenavslutning efter en skojig promenad - eller hur ?

Inga kommentarer: