torsdag 12 januari 2012

Regnigt !

Ja blött är det, lerigt likaså. Inget vinterväder precis. Jag surar lite över det för jag gillar inte sådant slask och blött väder som det har varit idag ! Jag vill, precis som Wille, ha snö ! Det är mycket roligare !
Men inne bev det desto skojigare för matte gömde gobitar till oss att leta reda på. Det tog inte lång stund innan vi hittat dem !
Jodå promenader det har vi också tagit, men inte blir de långa inte. Det gör inte mig något bara jag kommer ut när det behövs så är jag nöjd en dag som den här !
Lite senare fick matte för sig att klä av julgranen ! Gissa om det for omkring barr då. Den hade miljoner med barr och efteråt fick matte fram dammsugaren så de försvann.
När det var klart började matte plocka ner alla juldekorationer som suttit lite varstans. När hon kom till glittret hade jag surat klart och då ville jag vara med och leka, och lekte det gjorde vi - med besked !
Vi drog och hade oss i glittret som matte plockade ner och hon hade fullt sjå att rädda undan lite av det till nästa år. Men när matte sa loss så var det klart att vi släppte glittret, om än motvilligt.
Sedan fortsatte vi busa men med varandra då förstås. Vi for i full fart över golvet och jagade varandra. Matte skrattade och tyckte nog vi var lite knäppa. Men vade gjorde det oss. Vi var glada fattade hon väl. Nu var julen över och min favvoplats var ledig igen. Där hade nämligen "granhörnan" varit i några veckor nu ! När vi busat klart delades det ut godis och tuggisar som sig bör på en "julgransplundring".

Julsaksplundring !

1 kommentar:

Rasmus sa...

Haha, vilka busar ni är och matte blev nog inte så glad om nu detta fina glittret ska hängas upp nästa år. Här hade man inget roligt glitter att busa med, då ingen gran vi haft i år.

Ja, nu är julen över och nu ser vi framemot ljusare tider, härligt värre.

Ha det gött. Tasskramiz