måndag 30 januari 2012

Härlig promenad !

Ja för det var soligt och alldeles lagom kallt ute idag på vår eftermiddagspromenad ! Matte tog med oss på en längre promenad, och det var skönt, för det var ett tag sedan sist.
Vi gick i skogen och på vägen mötte två lagottotjejer som ville hälsa på oss. Hälsa på dem det gjorde vi ju gärna. Jag frågade om de kände Elliott, men det gjorde de visst inte.
Dessvärre fick vi inte leka, för deras matte hade lite bråttom hem. Men vi hoppas att vi ses snart igen och kan busa lite då istället.
När vi gick vidare på vår promenad, så upptäckte jag något jag aldrig sett förut ! Jag såg en radiostyrd leksaksbil som kördes av en kille i lillhusses ålder. Fast först fattade jag inte att det var han som styrde den, jag trodde liksom den bara dök upp från ingenstans liksom, ja som bilar brukar göra. När jag väl konstaterat att den inte var farlig, då ville jag efter den, men matte och ett koppel hindrade mig, men nog drog jag rätt bra, ja det jag hann innan matte sa till mig.
Även fast jag och Wille hjälptes åt, så kunde vi inte dra iväg med matte, fast nog försökte vi allt, och det flera gånger ! Men när matte till sist tröttnade rejält på våra "dumheter" och sa till oss på skarpen, då lysnade vi, för inte ärt det ofta matte låter så bestämd, men när hon gör det, då vet vi att det är bäst att lyssna. Men nog var det svårt att hålla uppmärksamheten riktad mot matte, det ska erkännas, men mitt i allt så hörde jag plötsligt en pipis som pep. Jag tittade till åt alla håll, men såg ingen. Sedan tittade jag på matte och då förstod jag, hon hade gömt min kompis i sin ficka, och nu var det inte tal om annat än att lyssna, det kan jag lova. För inget är skojigare än min pipis och mattes godisficka. Jodå för när hon använder pipisen, då betyder det också att det snart kommer godis ! Så även idag.
Det bjöds på köttbullar, och ännu mer benägen till att lyssna blev jag. Sedan försvann killen med radiostyrda bilen, och vi fortsatte hemåt. Väl hemma var jag rätt nöjd, det hade varit en skön promenad !

1 kommentar:

Aamor sa...

Vad spännande med en minibil. Inte så lätt att veta var den kom från när man bara helt plötsligt ser en sån.
Det är inte så att er matte får en massa andra hundar efter sig med köttbullar i fickan, hihi!

Ciao