måndag 16 april 2012

Matte och jag !

Idag var matte och jag på promenad framemot kvällskvisten. Det var skönt att gå ensam med matte och jag var lös flera gånger ! Det är härligt ! Då och då kallade matte på mig och jag kom förstås, för vem avstår från godis ? Inte jag.....
Matte hade bestämt sdig för att göra den här promenaden till ett träningspass också, för hon sa till mig att gå vid hennes sida så fort jag vek av från den. När jag gått där ett tag och matte var nöjd, då fick jag "frikommando" och kunde nosa omkring en stund till. Sedan kallade matte in mig till sidan igen och det var bara att göra så om jag överhuvudtaget skulle få godis, för annars fick jag inget.
Vid ett par tillfällen när jag föröskte gå före henne, så "tappade hon" godiset bakom oss och då saktade jag ju ner för att hinna få ta dte med. Då fick jag beröm, så rätt snart kom jag på att dte var bästa att gå vid sidan så att jag inte missade något. Då var matte jättenöjd och gav mig "frikommando" igen och sedan fick jag vara lös och leka en stund. Så småningom gav vi oss av hemåt och väl hemma var det dags för middag både för oss och för matte och husse m fl. Inte mig emot, för dels var jag hungrig, men sedan var jag aningen trött i huvudet också. Vissa saker är svåra när man inte får göra dem på sitt sätt.

3 kommentarer:

Edith sa...

Visst är det härligt när man får rå om sin matte alldeles själv, även om det kan innebära en del träning också. Colliekramar

Bamse och Valle sa...

Så brukar vi även göra hos oss. Jag Bamse är ju en riktig mamma gris. Så Valle brukar inte få dela henne med mig. Då är det bra att han får var själv med henne iblad. Nospussar från brorsorna i Norr

Rasmus sa...

Egentid med matte, det är lyx det. Och jobba är ju bara roligt för dom små grå. Här jobbas ofta som idag då matte fick mig att sitta fint på stora stenar, lite läskigt, men också roligt och som sagt, vem tackar nej till godis, hehe.

Hälsa till flocken och ha det så gött. Tassvink