lördag 14 april 2012

Va ??!!

Idag tog husse med oss, mig och Wille, på morgonpromenad ! Det blev en chock när jag såg att det blivit vinter igen, redan ! Ingen sommar däremellan ?????? Så värst förtjust i snö är jag ju inte, i alla fall inte nu, när jag trodde det skulle bli varmt och skönt. Men Wille han blev alldeles tokig och for runt in snön, rullade i den och hade sig ! Jag stod mest och såg på jag, skulle han aldrig bli klar så vi kunde gå vidare någongång !? Efter ett tag så tyckte nog även husse att det var dags att gå vidare, men det tyckte inte Wille, han skulle bara.......rulla sig ett par tre fyra gånger till eller så. Men husse övertalade honom att följa med vidare. Mern så snart husse stannde om så bara för en kort stund, så for Wille ut i snön och rullade, lite till. Gissa om han verkligen såg till att gnida in hela ryggen med snö, jodå.
När vi kom hem gick vi och sov en stund till. Klockan var ju bara 07 på morgonen och det är lördag - alltså ingen brådis upp nu när vi både ätit frukost och rastat oss.
Vid ett tiden var vi ute nästa gång. Då såg Wille med lite sorgsen blick på den blöta snön. Det var bara slask det som varit riktig snö i morse. Wille och jag gjorde det vi skulle och sedan gick vi in igen. Blöta var vi för det regnade också !

4 kommentarer:

Aamor sa...

Håller nog mer med dig att fy för mer snö.
Vi har soligt men tyvärr blåser det lite så det känns kyligt så fort man kommer i skuggan.

Ciao

Rasmus sa...

Här blev man också överlycklig när man tassade ut i morse. Däremot såg matte mindre glad ut då hon suckade sig igenom hela rastningen, suck, suck och åter suck. Men mindre skojigt var det när vi kom ut vid tio tiden för då kändes den mjuka snön mer blöt och kall, hu. Nä, visst är det kul med snö, men nu vill man ändå ha vår och sommar för då får man snart bada, och det gillas här också, så också matte, vovv

Önskar er en fortsatt trevlig helg. Kramiz

Vi i Kasperian sa...

Skitväder sa matte och tog fram stora snöskyffeln. Härligt sa jag, och rullade! :)

Buttons sa...

Tack å lov att vi slipper det där eländet här............däremot har vi högsäsong för pollen, och det blir snorigt värre för matte.
Allt annat är toppen här i värmen........blöta pussar på nosen