onsdag 22 januari 2014

Bara en vanlig promenad.....

Matte tog med mig ut ensam idag på eftermiddagen då husse var iväg någon annanstans. Matte brukar ju ta oss en och en på promenad, för hon trivs bäst med det misstänker jag. Jag har definitivt inget emot det, för jag gillar att följa med henne på promenad.
Idag blev det ingen långpromenad eller så, men väl en skön promenad, med en del träning för min del. Först så rastade jag av mig. Sedan ville matte ha mig ordentligt vid sin vänstra sida, inget ovanligt och så särskilt svårt. Men när hon började svänga och vända om för att jag skulle följa med henne bättre, då blev det lite svårt för jag ville ju nosa överallt istället. Men matte tog upp godis ur fickan och belönade mig när jag följde henne bra och lyssnade, då blev det roligare och inte alls så svårt, för matte är aldrig snål med godis, snarare tvärtom. Så även idag. När vi jobbat ett tag, då lät matte mig gå som jag ville och nosa omkring lite här och där och lämna mina visitkort. Efter ett tag kallade hon in mig till sin vänstra sida igen, och jag följde med. Nu var det jätteenkelt ju. När vi sedan kom hem, då var jag rätt trött i huvudet och lade mig att sova en stund. Konstigt att jag var så trött, tyckte jag eftersom vi inte har gått en så fysiskt krävande promenad.

Inga kommentarer: