onsdag 22 januari 2014

Oopps !

Idag på morgonen tog husse med mig och brorsorna på morgon promenaden, medan matte skjutsade lillhusse till skolan. Vi gick en lagom runda så vi hann rasta av oss ordentligt, men ngt var det som blev fel, för plötsligt blev Lothus och jag osams och bråkade med varandra.

Lothus är ju en stillsam kille i vanliga fall, men idag retades vi en del med varandra han och jag, och då ville Wille lägga sig i och få oss att sluta, och då hände det.
Jag blev arg på Lothus för han knuffade mig mot Wille, som då morrade för han ville att vi skulle lugna ner oss, och Lothus ville försvara sig och helst inte ha någon dispyt alls han heller. Jag blev irriterad och bet honom i örat så det började blöda och nu var husse rätt arg på oss alla tre och sa till oss att skärpa oss.
Sedan började han gå i olika svängar med oss allihop, så vi hade ingen chans att göra ngt annat än att följa med honom. Då kom vi ju av oss och sedan var vi lugnare.

Lothus öra blödde inte så jättemycket, men tillräckligt för att husse skulle tycka att det skulle kollas, så husse kollade örat lite extra och sedan kollade han mig också så inte jag hade några skador någonstans. När allt var checkat så fortsatte vi hemåt och strax efter oss kom matte hem och hon undersökte genast Lothus öra, men konstaterade att det inte var ngn allvarlig skada skedd, det skulle läka snart. Sedan frågade hon husse hur det var med honom och med mig, och husse sa att ingen skada där alls.

Lothus och jag var inte osams alls nu snarare tvärtom, vi hade väl "rensat luften" tillräckligt, som matte sa, och lade oss istället att sova bredvid varandra på stora mysfilten.

Inga kommentarer: