fredag 24 januari 2014

Dags för husse att röra på sig...

Japp det sa i alla fall han själv. Han har varit lite snuvig ett tag så han har inte rört på sig lika mycket som vi brukar, men nu så var det dags tyckte han så han tog med oss alla tre på en powerwalking promenad. Skönt med lite mer fart, nackdelen är ju att jag inta kan/får stanna och läsa pee-mailen så ofta och överallt där jag vill, utan bara där husse säger att det är okej, men det är i o f också platser som vi själva väljer.
Idag såg vi några hundar på promenaden och när vi närmade oss dem så spände jag mig, men husse hittade på en aktivitet han sa "Hopp upp" på en större sten.
Först tänkte jag låta bli, men sedan insåg jag att det var det enda sättet att få godis, för det såg jag att de andra två hade fått när de hoppat upp. Då ville ju jag ha jag också. Så jag hoppade upp och fick mitt godis, och när jag vände mig om då var de andra hundarna borta - snopet kändes det allt det ska jag erkänna. Tänk att man är så lätt att fresta..........
Nåväl vår promenad fortsatte och f ö var det inget speciellt som hände eller så.
Men det var skönt att komma ut och att husse har piggnat till igen.

Inga kommentarer: