lördag 11 januari 2014

Skojsig promenad !

Tja det kan man säga att matte tog med mig på idag. Husse var inte hemma, så matta rastade oss när hon sovit klart på eftermiddagen, ja jobbar man på matten blir det ju så att man sover på dagen, eller i alla fall en del av den. Först trodde ju jag att det skulle bli en vanlig kissrunda, men ni jag hade helt fel ! Matte gick en av våra vanligare promenadvägar, men vid parksoffor, stenar och andra "hinder" så skulle jag hoppa upp på dessa, gå under dem eller över dem. Det var inte alltför ny erfarenhet för mig, men det var ett tag sedan vi höll på med sådan aktivitet nu, men det var skojigt att vi började igen ! Sedan slutade vi gå över, under eller på dessa olika "hinder", istället började matte ett lydnadspass med mig. Nu var det bästa att vara extra uppmärksam insåg jag då matte flera gånger då jag tittat efter andra intressantare saker som t ex andra hundar, folk, barn osv. Matte blev inte nöjd när jag inte lyssnade på henne och då blev hon tjatig och det är jobbigt, men när jag resignerade och visade att jag lyssnade och förstod, då blev det genast mycket skojigare för då blev matte glad och belönade mig med godis, och det visste inte jag att hon hade i fickan idag.
Nu blev det ju mycket mer intressant. Plötsligt när jag håller på att koncentrera mig, så piper det till i mattes ficka ! Mina öron blir jättestora och NU lyssnar jag verkligen. Inget mer pip på länge och när jag trodde att jag hört fel, då piper det till i mattes ficka igen. Nu måste ju jag ta reda på om det är som jag tror, är det min pipis där inne i fickan ???
Men jag får inte ens komma i närheten av mattes ficka, för när jag försöker vänder bara matte sig om och går åt ett helt annat håll, och då var det bäst för mig att hänga med.
Jag försöker ytterligare några gånger, men utan framgång. Det enda som händer då är att matte svänger igen eller springer iväg och jag måste ju bara följa med för jag vill ju inte missa ngt ifall det nu var min pipis. Jag går och väntar och väntar, men jag gör som matte säger och följer henne bara och matte blir jättenöjd och plötsligt hör jag ett pip igen, och sedan får jag syn på den MIN PIPIS !!!!!! Åh vad glad jag blir när jag nu får leka med den ! Ruska den bita i den, kasta med den ! Tjohoooo ! Nu ska Hector leka, nu ska Hector leka ! Det får jag gör aockså, men när jag har som roligats med den, då ger matte mig flera godisar istället, och då måste jag ju släppa pipisen, varpå matte snabbt plockar upp den och stoppar undan den. Fylld av förväntan går jag hela tiden och bara väntar på att få leka med den igen. När vi gått in på vår gård så får jag pipisen att bära på, och sedan när vi kommit in genom vår port ber matte att få den och ger mig godis istället. Klart att det går bra. Jag är jätteglad och känner mig lite sprallig också ! jadå matte hade kameran med sig, men hon säger att de får komma upp i morgon istället när hon sovit klart efter att ha jobbat hela natten.

Ha en fin dag nu !

Buzhälsningar Hector

Inga kommentarer: