tisdag 6 mars 2012

Hoppsan !

Ikväll tog husse med mig och Wille på en promenad, tillsammans. Husse tyckte det var skönt att röra på sig lite på kvällskvisten så vi tog en rätt lång promenad !
På vägen hem såg vi på avstånd ett gänga faraoner som var på väg mot oss. Jag tyckte det var spännande och beredde mig på att hälsa på dem och kanske busa med dem. Men först måste jag ju kaxa lite, men då sa husse till mig att uppföra mig. Sedan av någon anledning så verkade det som om husse sprang, för det gick jättefort att komma fram. Men så när jag stannade upp och kollade efter husse, då upptäckte jag att jag var lös ! Då var det inte lika attraktivt att gå fram till alla faraonerna, så jag höll mig på avstånd tills husse kom ikapp mig ! När han plockade upp kopplet så blev jag kaxig igen, men då var husse inte glad på mig och sa verkligen till mig på skarpen. Han gav sig inte jag skulle sätta mig ner och jag skulle visa de andra respekt och inte rusa fram på det där viset, för farohundar är mycket snabbare än mig, dessutom var de fler än mig så husse ville väl inte att jag skulle råka i trubbel, som om jag skulle göra det ??????
När husse kommit ikapp så sa faronernas matte
"Vilken tur att han inte vill slåss, för mina hundar ska till Cruft's i morgon" !
Sedan stod hon och husse och pratade en kort stund och jag tror husse bad om ursäkt för att jag kommit loss. Men jag och Wille fick inte hälsa på faraonerna för husse. Förmodligern inte för deras matte heller.
När vi sedan vände om hemåt så var jag rätt upplivad och tyckte dte varit kul med lite omväxling och action, ä'ven om jag fått stå för den själv !

3 kommentarer:

Arlo sa...

Sån spännande kvällpromenad! Tänk att träffa ett så exotiskt gäng! Klart du blev exalterad.

Aamor sa...

Det är svårare att vara tuff när man är lös, hihi!
Jag tror att de gav tur nu till de där faraonerna så det går bra på Crufts.

Ciao

Rasmus sa...

Här är man lite skraj för fåglar då det en gång hänt att en kråka anföll mig. Men som tur så räddade matte mig i sista stund :)

Spännande promenad annars:)

Kramiz