fredag 16 mars 2012

Skön promenad !

Idag har matte varit ledig och fram emot kvällskvisten fick vi varsin lång och skön kvällspromenad innan middagen. Först ut var Wille, men sedan var det min tur !
Vi såg några hundar på avstånd, och vi mötte ett par nya ansikten i hundvärlden för mig. En av dem, en terrierhane, kunde jag inte med alls, utan honom blev jag riktigt sur på för han bara betedde sig ohyfsat och morrade åt mig hela tiden vi var inom synhåll för varandra. Det var inte skojigt. Dessutom känns det ju olustigt, det tyckte matte också. När vi passerat varandra, med sura miner, då träffade jag på en trevlig äldre herre, 13 år gammal, som önskade hälsa på mig. Han var så artig och trevlig så jag blev förtjust i honom direkt. Däremot gillade han inte att jag var alltför framfusig när jag skulle hälsa, så då ryckte han lite i överläppen, varpå jag fattade och lugnade ner mig lite. Då gick det bättre. Han var utan koppel och hans husse var också rätt gammal och bara lät sin hund hälsa i sin egen takt på mig, medan han bytte några ord med matte.
Sedan promenerade vi vidare och plötsligt såg jag ett välbeknat ansikte, den mysiga Siberian tiken som jag badade med för några dagar sedan ! Naturligtvis hälsade vi på varandra, men idag gick vi inte till hundhagen för både matte och hennes husse skulle hem och ordna med maten, men vi hälsade på varandra en stund i koppel istället.
Så småningom började vi närma oss hemma och då träffade vi på ett par kompisar till lillhusse som ville hälsa på och prata med mig en stund innan vi gick vidare. Väl hemma var det dags att äta middag.

Inga kommentarer: