lördag 29 oktober 2011

Inte riktigt som väntat.......

Husse och matte tog sovmorgon idag, det är visst lördag.
När de gick upp så tog husse med oss på proemenad före frukost, ja som vi brukar, men idag blev det inte som det nog var tänkt för idag blev det mycket skojigare !!!!!
Husse "tänkte" nog ta en lagom sväng med oss i skogen, men när vi passerade en av våra absoluta favvoängar, då kom det två basenji tjejer springande mot oss !
Deras matte kallade in dem innan de kom fram och de återvände snällt till henne.
Sedan sade deras matte något till husse och strax efteråt så sa husse till oss att sitta ner, tog av oss kopplet och sa "Hopp på Skoj !" Det betyder att vi får busa och leka !
Först blev vi konfunderade, men så värst mycket funderande blev det inte innan vi satte av i en väldans fart mot tjejerna ! De blev minst lika glada som oss och som vi sprang och lekte. Det var jätteskojigt.
I vanliga fall brukar ju Wille vara mkt snabbare än mig, så även idag, men snabbare än Basenjisarna det var han inte. Men han jagade dem som jag med liv och lust och ibland stannade de till och väntade in oss och då brottades vi ett tag och sedan sprang vi igen !
Vi hade abslout den bästa frukostpromenaden på jättelänge, för oftast är vi ensamma ute när husse rastar oss på morgonen. Vi lekte busade och jagade varandra och tjerna och vi hade jättekul, men vi blev helt slut....
På vägen hem ville jag lägga mig ner och vila flera gånger, men det tillät inte husse för vi skulle hem och äta frukost nu, så det var bara att släpa sina trötta ben hemåt.
Jag försökte, hoppades kanske lite på, att få husse till att bära mig en liten bit i alla fall. Men han vägrade för jag var så smutsig sa han. Vadå, kan man bli annat än lite lerig när man leker och har helkul. Inte är det väl precis den tanken man har att hålla sig ren då, så husse kan bära hem mig ????
Tyvärr kompisar hade ju inte husse tänkt sig en sådan promenad, och tog ju inte kameran med sig ut. Men den här bilden har matte tagit, och jag var helt slut.

Helt slut, trött i ben, trött i huvud, jag orkar knappt gå hemåt !
Ha en bra dag killar och tjejer där ute i cybervärlden !
Det är ju lördag och solen skiner, ja i alla fall här hemma !!!!!!

1 kommentar:

Rasmus sa...

Reflexsaken är super och finns att köpa i alla djuraffärer just nu. Min matte har till en egen jacka sin, så nog syns vi där vi spatserar ute i mörkret, he.

Ååå. Den morgonpromenaden hade jag kunnat ge en tass för. Ja, inte är det många som man möter så tidigt som vi här går. Men ibland ska man väll ha tur, hm.

Här gillas er nya blogg och bakgrunden är fantastiskt vacker. Min matte älskar havet själv föredrar jag fast mark och då helst i skogen.

Ha en skön lärdag. Voff