tisdag 25 oktober 2011

Skön promenad !

Matte tog med mig och Wille ut på en skön promenad idag. Visserligen var det mulet ute, men det spelade inte oss ngn roll. Vi tog en sväng förbi där vi hittat en boll senast, men nu var den borta. Så vi gick vidare. Vi mötte flera andra som var ute med sin hundar på promenad också, men vi fick inte hälsa på någon av dem för deras matte/husse. En som var ute med sin schaäfer t o m tog en annan väg när de fick syn på oss. Lite tråkigt tycker jag för jag har inget emot att leka.
Matte busade med oss istället och vi hade lite dragkamp om en del kvistar vi hittade under promenaden, det är alltid skojigt. Men mest gick vi lite fritt och fick nosa lite varstans, medan matte gick och filosoferade.
När vi var nästan hemma så mötte vi en valp och hans husse. Valpen heter Smokey och jag ville jättegärna leka med den, men det tillät inte matte för valpen var rädd för oss tydligen för den stannade och backade bort från oss och vägrade följa med sin husse förbi oss. Då gick matte och vi åt sidan ännu mer för att släppa förbi dem och matte sa till oss att sitta. Ja det tog väl ett tag för mig att göra som hon sa, men när hon sa till mig ännu mer bestämt då satte jag mig ner, om än redo att leka, men jag satt stilla !!! Bara det är ett framsteg för att vara jag säger matte, vad hon nu menar med det....
Hur som helst, valpen och hans husse passerade oss efter en stunds övertalning av hans husse. Valpens husse tyckte det var jättebussigt av matte att hjälpa till och tackade henne.
Matte berömde oss jättemycket för att vi hade suttit stilla och vi fick godis och busade en stund med henne då de passerat. Så småningom var vi hemma igen och då var det gott med vatten och en leverpastejsmörgås. Ja vi åt ju frukost redan klockan 6 i morse. Men sedan sov vi med matte ett tag till.



2 kommentarer:

Bamse och Valle sa...

Ja vi ska då in och läsa ofta hos er. Nospussar från brorsorna i Norr

Rasmus sa...

Härlig bild er matte fångat på er :)

Era promenader ser ut som våra :) Dragkamp och trix träning blir det ofta, däremot få man här inte heller hälsa alla på mötande vovvar, då matte säger att man inte kan vara kompis med hela världen, vet inte om jag kan hålla med henne där, hm.

Ha det gött. Voff