söndag 16 oktober 2011

Vilken överraskning !

Ja det fick vi idag jag och Wille. För efter promenaden med husse, så trodde jag det skulle bli lugnt, men jisses vad fel jag hade !
Plötsligt så bara drällde det in en hel massa människor hos oss, och jag måste bara hälsa på dem minst en gång var, ja minst !
Men vad som var en riktig överraskning, jaja folk i alla ära men ändå. Den riktigt skojiga överraskningen, det var att gammelmatte gick ut ibilen och hämtade in två av våra kompisar - Carrie och Tyco ! Gissa om jag blev både överraskad och jätteglad !
Carrie hade nämligen löpt hur länge som helst, kändes det som, så jag hade inte fått busa med henne sedan i somras !


Men nu var hon här och med sig hade hon lillvalpen Tyco. Honom har vi inte heller träffat sedan i somras.


Tror ni det blev busa av då ? Jojo vänta er inget annat, men först måste jag få Tyco att förstå att han inte hela tiden behövde ligga på rygg för mig. Jag ville ju leka jag, men han var så säker på att jag ville att han skulle ligga på rygg, så han lade sig mer på rygg än lekte, i alla fall tills han började känns sig som hemma lite mer. Då slappnade han av och busade med oss han med ! Vi hade jätteskoj, men visst det gick väl inte riktigt lika vilt till som det brukar när vi träffas. Men busa det gjorde vi och skojigt hade vi.


Nu har Tyco och Carrie åkt, och med dem även matte, husse, lillhusse och alla andra människor, så jag och Wille var nu själva hemma. Men någon måste ju vakta huset också. Dessutom kunde vi ju ta det lugnt då tills de kom hem igen.

Inga kommentarer: