söndag 30 oktober 2011

Skojig och skön kvällspromenad !

Ja det tog matte med oss på nu ikväll. Alla andra är på middag hos hussefar och hussemor, men matte stannade hemma med oss. Vi har precis kommit in från vår promenad.
Först blev det en vanlig rastningsrunda, men sedan tog matte med oss till några skojiga ställen. Vi började där vår skojiga pinne ligger och väntar på oss.
Den hade Wille och jag dragkamp om en lång stund, och det var skojigt. När vi busat med den en stund då tog matte också tag i den och ville vara med på dragkamp. Det tycker vi är helskojigt, så matte fick kämpa mot två superstarka småhundar.........


Jodå hon fixade det med, men ett par ggr lyckades vi ta hand om pinnen själva. Men några gånger var det matte som avgick med "pinnsegern". Så småningom ville matte att vi skulle lämna pinnen där och leka med den en annan gång också. Jag var aningen tveksam, men efter lite lyssnande på matte så lämnade jag pinnen där  fast lite gömd så ingen hittar den.
Vi fortsatte till nästa skojiga plats. Här brukade det var en boll, men den var borta nu. Däremot hade matte våra två pipisar med sig, så medan vi väntade vaktandes ett träd, så gömde matte dem på olika ställen, sedan tog hon oss en och en för att leta upp vår pipis, medan den andra väntade vid trädet.
Wille var först, och han hittade sin pipis enkelt. Sedan var dte min tur och efter lite letande så hittade jag min pipis i en grenklyka i en buske.
När vi hittat dem gick vi en bit till och nu kom vi till träd som fällt en massa löv. Naturligtvis ville matte ta lite höstbilder, men hon gjorde en kombination så dte fick bli både träningsbolder och höstbilder. För nu blev det en del sk "positionsträning". Ja med det menar matte att vi tränar oss i att på kommando på ett visst avstånd från matte, inta olika positioner som t ex sitt, stå, ligg, sitt igen. Men ibland blev jag lite okoncentrerad, så matte fick jobba lite för att fånga min uppmärksamhet ikväll. men skojigt hade vi ändå.

Matte och jag positionstränar - Här är dte stå, och jag är lite mer intresserad
av ett par människor som går en bit längre bort.


Matte och jag Positionstränar - Här är det Wille som fångar min uppmärksamhet,
han höll på att gräva efter ngt spännande en bit bort.
 Bredvid trädet som alla löven tillhörde, så fanns det också en bänk som vi fick hoppa upp på och sedan stå kvar på för att sedan hoppa ner igen.
Matte testade också att med mig få mig att stå på bänken, sitta på bänken och ligga på bänken. Men det var lite svårt, så det skulle vi träna mer på sa hon. Wille han var lite duktigare än mig, men han missaade en del han också.
Sedan gick vi en bit till till ett annat träd som fällt löven, och här skulle jag träna att sitta, men det var lite svårt just då, för det kom en hund som gick förbi inte så långt bort, så den ville jag hellre kolla in. Så matte fick mest med rumpan på den bilden som ni ser.


Så småningom gick vi hemåt, och väl hemma tog jag hand om mitt tuggben, innan Wille snodde det. Jag lade också beslag på hans en kort stund samt på vår nya fäll, ja ni ser ju själva......

Vår nya fäll kom igår, och den är jätteskön att sova på,
men ibland blir det lite för varmt.
Ha en skön kväll nu killar och tjejer.

1 kommentar:

Annica,Älsa o Ästher sa...

wow vad snyggt ni gjort här inne=)) blev superbra ju!!
Hihi ja det är inte lätt att göra som matte säger när det finns så mycket annat roligt som fångar ens uppmärksamhet..men bilderna blev jättefina i mörkret! Hihi jasså du roffar åt dej båda benen du=)
ha en skön dag:-)