måndag 31 oktober 2011

Skattgömma kanske ?

Ja ibland är det nästan en skattgömma hemme.
I alla fall när matte och lillhusse gömmer godis för oss. Så gjorde de idag, eftersom lillhusse har skollov så är han hemma de flesta dagarna, om nu inte matte jobbar.
Idag hade det gömts godis på en del skojig och underliga platser. Wille fick vid ett par tillfällen hjälp av mig, i alla fall ända tills jag märkte att han tog godiset jag skulle hjälpa honom att ta fram, medan jag blev utan. Taskigt faktiskt.
Men ingen fara för matte gömde mer på samma ställe som jag då skulle komma på hur jag skulle få tag i. Idag gömdes det godis i stövlar, i skor, på hyllor, på lådornas handtag, under mattan, på stolar ja en hel del olika ställen.


Godisletande - ja det är en kul lek som vi leker ofta här hemma !

När vi hittat allt godis så ville jag att matte skulle gömma mer, men det ville inte hon. Men så plötsligt lite senare så gjorde hon en ny skattgömma, och det var ju inte mig emot !

2 kommentarer:

Rasmus sa...

Å så roligt med skattgömma ska genast be matte att hon gömmer här också :)

Rasmus&Matte sa...

Rasmus och matte Marre önskar er en trevlig Halloween!