fredag 6 januari 2012

Bad - Usch !!!!!

Ja det var min åsikt idag när husse skulle bada mig. Det är bland det värsta jag vet ! Det är ngt helt annat att välja att bada utomhus !
Jag försökte på alla sätt komma undan, inklusive att säga till husse att hålla sig borta från mig. Men han bara sa till mig att var tyst och sedan tog han in mig i duschen så det var bara att finna sig i att bli blöt och schamponerad !
Efteråt var det riktigt skönt det ska erkännas.
Wille han var helknäpp och skulle bara rullla sig, och rulla sig, och rulla sig torr. Jag såg mest på helt oförstående i vad han höll på med. Men jag testade efter en stund, och helt plötsligt hade husse och matte två rullande våta hundar !! Gissa om matte skrattade !
Ha nu en härlig helg allihop !

4 kommentarer:

Vi i Kasperian sa...

klart man ska rulla sig torr! Går väl på en matte också, men helst ska det vara i sand på en badstrand, tycker jag! :)

Rasmus sa...

Här gillas inte heller o bada hemma och sist lämnades jag in till hundcentret då mattes rygg ömmande, ännu värre kändes det då, hu. Men ibland måste man få vara med om tråkig tråkiga händelser också. Men håll med om att det ändå känns så skönt efteråt :)

Vad ska ni hitta på för bus idag då? Här tar vi det lugnt då matte har skallvärk. Men hon är gladare i dag då hon nu funnit raggisar utan häl o då blir det sticka av igen, suck säger man här, för så sur hon varit, voff.

Ha det fint. Tasskramiz

Nette sa...

Sådana gånger jag önskar att min 40kilos Jerome hade varit lite mindre. Protesterna när man ska in i duschen
Kram Nette

Aamor sa...

Jasså ni åkte på ett bad, visst är det hemskt men skönt efteråt.
När jag protesterar vid bad och försöker skrämma matte säger hon "ja, jag älskar dig också" och då går liksom luften ur mig!
Då är allt rent nu, ni är rena och golven är nytvättade av ert rullande, hihi!

Ciao