fredag 27 januari 2012

Hoppsan då !

Idag har matte sovit en massa, för hon jobbade natten som var. Jag sover gärna med henne, för det är mysigt. När hon sovit klart så tog hon med mig och Wille ut på promenad var för sig. Det var skönt att få ha matte för sig själv och jag drog iväg i kopplet. Men det gillade visst inte matte idag, så hon sa till mig att gå "Fot". Först iddes jag inte lyssna, men när matte då vände hemåt igen blev jag lite orolig att vi redan skulle gå hem, och jag hade ju inte hunnit pinka klart ännu, så jag vände mig direkt till henne och kollade in henne så att hon inte fortsatte hemåt. Då tyckte matte jag var duktig och vi vände tillbaka åt det håll vi var på väg mot från början. Jag försökte hålla koll på matte, men rätt som det var fångade ngt annat intressant mitt intresse och jag glömde av mig. Samma sak matte vände hemåt. Då kom jag på mig att jag nog skulle ha lite bättre koll på vart matte gick så jag följde henne fint vid sidan och det gillade hon, och jag med för det bjöds på både beröm och lite korv med. När matte sedan sa att jag fick gå och nosa var jag först tveksam, men sedan förstod jag att hon menade det och då började jag kolla vilka som gått förbi här sedan senast. När matte nästa gång sa "Fot" då lyssnade jag inte direkt, men då matte stannade så var jag ju tvungen att stanna jag med, fast det just då var så att jag hittat en spännande doft bara en liiiiiten bit bort. men matte gav sig inte och jag såg att hon tänkte vända hemåt igen, så jag var snabb upp bredvid henne och vi fortsatte. Så småningom kom vi i alla fall hem och då var jag trots allt rätt nöjd.
När vi kom hem så åkte matte iväg på en gång, och när hon kom hem så luktade det Goofy och Aylen av henne. När husse kommit hem och hunnit äta lite så och åkte han iväg efter maten. När han kom tillbaka hade han Goofy och Aylen med sig. Hmmmpf tänkte jag. Aylen går väl an, men Goofy leker bara ibland. Men nu har vi i alla fall busat en del, för efter ett tag så slappnar Goofy av och leker mer, men det tar en stund. Aylen hon leker nästan jämt hon.
Men nu är jag rätt trött så jag hoppas att husse snart ska sova.

1 kommentar:

Aamor sa...

Tur att du ville lyssna på matte så det inte bara blev en kort kort runda!
Vissa vill inte leka och jag tillhör den skaran ibland, busar mest med min syrra.

Ciao