måndag 23 januari 2012

En härlig promenad på kvällskvisten !

Idag tog matte med Wille på en lång promenad, tillsammans med Goofy och hans matte, jodå det kände jag när de kom hem, och förstod det när Goofy strax efter kom in till oss med sin matte.
Jag var måttligt road av att Goofy kom sådär bara. Han är så muttrig och det är inte alltid jag gillar hans uppförande. Som t ex när han försökte muttra mot brorsan !
Våra mattar och hussar satt och snackade en stund, innan det så småningom var dags för Goofy och hans matte att bege sig till bussen. Då fick jag följa med, och det är en bit att gå till deras buss, ja därifrån den går. Det var jätteskönt ute och det var härligt att få gå ensam med matte på promenad !
Jag hade ju trott att jag inte skulle få någonm ensam promenad med matte idag, vilken tur att jag fick fel !

Ute busade jag och Goofy i snön lite grand under promenaden. Mattarna hade ingen brådska alls. Vid busshållplatsen så busade jag i snön medan Goofy tittade på, ja sådär jättemycket för lek är han inte. Ibland leker han en stund, sedan är det ungefär som om han kommer på att javisst ja, leka det gör ju inte jag. Mysko eller hur. Men det har säkert en förklaring. Själv älskar jag att busa runt i snön. Medan jag väntade  så testade jag att leka mullvad i snön. Det var riktigt skojigt. Jag provade också att "halvrulla" i snön, men helst av allt låg jag på mage i snön för det var svalt och skönt för magen och borrade ner nosen i snön ! Där under fanns det alltid en massa spännande dofter.

Efter en stunds väntan så började vi undra vart bussen tagit vägen, och kollade tidtabellen. Då såg Goofys matte att det skulle dröja 30 minuter tills nästa buss kom. Då tog vi en längre promenad istället för att stå stilla, och så småningom vände matte och jag hemåt på egen tass. Vi gick genom skogen hem och det var skönt, för där kunde jag springa lös en stund.



Väl hemma så busade vi. Det var skojigt. Men sedan var jag så trött så jag ville vara ifred och gick under bordet för att vila lite. När inte brorsan lät mig vara ifred, för han ville ju busa mer, då morrade jag lite och bad honom låta mig vara. Han mrffade lite och gick sedan till matte istället.

3 kommentarer:

Fia sa...

Emil störde sig också på Goofy eller mest vaktade han sin lillebror.......

Bamse och Valle sa...

Oj vilken ettrig sak ni känner. Att han bara törs moppsa upp sig mot er inomhus. Skäll ut honom nästa gång ordentligt. Då är som Valle, han brukar vilja vara ifred efter bus. Men jag Bamse vill oftast busa mer. Och då brukar även jag bli tillsagd. Nospussar från brorsorna i Norr

Vi i Kasperian sa...

Att muffla runt i snö är HÄRLIGT, tycker jag. När det inte är mer snö än att jag bottnar, alltså.
Fin dag du har haft. :)