lördag 17 december 2011

Blött och tråkväder !

Ja usch ja. Dyngsur i pälsen, möte med sura lurviga typer och dessutom en matte som bara sovit idag för att hon jobbat i natt ! Ja roligare kan en ju ha det !
Husse tog med oss på en eftermiddagspromenad medan matte sov och det var då det var så urtrist väder. Dessutom mötte vi två skitkaxiga små lurviga saker som bara skällde ut oss, och det var inte skojigt det heller, så jag blev lite sur på Wille när han kom för nära mig och fräste till åt honom. Husse sa till mig, så jag skärpte mig ju just då. Men när vi kom inomhus igen så surnade jag till igen för då tyckte jag att Wille var ivägen för mig när jag skulle gå in.
Nu hade matte vaknat och både hon och husse sa till mig på skarpen, så då skärpte jag mig. Men nog blängde jag på Wille.
Men så tog husse fram våra leksaker för att få oss på andra tankar och nu blev det skojigare. Bl a hade vi dragkamp med husse om våra dragkampsleksaker. Det var jätteskojigt, men husse är stark så inte drog jag omkull honom precis. Sedan tog matte fram vår prickiga boll och då blev det lite fotboll med lillhusse. Det är jätteskojigt. Nu är vi rätt nöjda både Wille och jag så vi ska lägga oss en stund och torka på sköna fällen. Vi är vänner igen han och jag och jag har sagt förlåt, och nu ska jag pussa honom lite i öronen. Det är jättemysigt. Men så är det nog att vara syskon. Ibland är man bästa vänner och ibland ovänner. Få se om vi hittar på ngt mer skoj med matte eller husse idag nu när de är hemma båda två.


3 kommentarer:

Jannica sa...

Hej Hector! Nej, ingen vinter hos oss heller, bara regn, hela tiden... lite snö har jag sett, men nu är den borta :( Matte säger att det inte blir någon vit jul, jag vet inte ens vad jul är... Hälsningar, Malin.

Arlo sa...

Jaså, ni kan surna till på varandra ibland! Men det blir väl inte långvarigt kan jag tro...

Rasmus sa...

Håller med om att det inte är så kul där ute. Igår som idag föll det några snöflingor, men sorligt nog försvinner dom snabbt då vi har +1grad här idag, bara så trist. Och vädergudarna litar vi inte längre på, då inget verkar och stämma längre.
Fina bollar ni fått, fick här också en ny i veckan som varit och den ser nästan ut som era.

Trevlig 4Advent. Tasskramiz