tisdag 27 december 2011

Nu är Julen över !

Min Julafton har varit bra.
Under vår gran låg det flera paket på morognen, och några var till mig också.
Jag fick tre egna paket och ett som jag delade med Wille. Det paket vi delade på visade sig vara en härlig mjuk fäll att sova på, och den är redan invigd och klart godkänd. I mina andra paket var det tuggben, grisöron och en leksak. På julaftons eftermiddagen hälsade jag på och busade med Carrie. Det är alltid skojigt.
När vi kom hem på Julaftons kväll fick Wille och jag varsin smörgås med julskinka på av matte. Det var jättegott.
På Juldagsmorgon fick jag köttbullar och prinskorv tillsammans med min vanliga mat till frukost. Det var mumsigt ska ni veta !
På Juldagens eftermiddag blev jag biten i ena framtassen, så nu har jag haft lite svårt att gå, för jag måste ju halta fram.
Matte har pratat med veterinären och veterinären sa att vi inte behövde åka in akut på Juldagen utan skulle avvakta och hålla såret rent. Men om jag fick feber eller svullnade mycket i tassen då skulle matte ta kontakt med min veterinär igen sa veterinären till matte.
Fördelen med att ha lite ont (om man nu ska se ngt bra i det) är att alla tycker synd om mig och vill prata och trösta mig hela tiden. Varenda promenad matte och jag har varit ute på så har det kommit fram barn eller vuxna för att höra vad jag gjort i tassen, tycka lite synd om mig och gosa en stund. Det värmer gott må ni tro.
Jag ogillar att matte och husse tvättar min tass, och morrade i början, men de sa till mig, och nu har jag vant mig. Jag vet ju att de egentligen är för att den ska bli bra fortatre, men jag tycker ju att jag kan tvätta den så bra utan deras hjälp, så jag pysslar om min tass ofta och bandaget tja det åker av rätt ofta kan jag ju säga.
På juldagens natt och annandagens natt så jobbade matte. Det var lite trist, men desto gladare blev jag när hon kom hem frampå morgonkvisten !
På onsdag morgon har hon jobbat klart de här passen, sedan är hon hemma i flera dagar med mig och Wille. Så över nyår är matte ledig och vi hoppas på att fyrverkerierna inte smäller alltför högt och mycket. Inte för att jag bryr mig så värst mycket, men Wille vet jag ogillar smällare. Han är inte rädd för dem eller så, men han skäller på dem !
Nu önskar jag er en skön vecka !

3 kommentarer:

Aamor sa...

Härlig jul du verkar ha haft förutom att bli biten i tassen, stackars dig. Hoppas du snart blir bra i den igen.
Vet hur det är när man har ont och matte ska pyssla med just det, jag har haft ögon, öron och lite annat ont ju.
Vila nu så är du snart bättre i foten.

Ciao

Rasmus sa...

Oj, Oj, Oj, vilken otur i allt det skojiga, gå nu försiktigt så tassen snart blir bra.

God Fortsättning. Kramiz

Arlo sa...

Nämen stackare! Vem bet dig? Bet du tillbaka? Låter jobbigt med bandage och tvätt och sånt, speciellt om ni går i lervälling som vi gör här i Julita.
Men annars hade du ju en attans fin jul med god mat och många klappar!