lördag 10 december 2011

Bus mitt i natten !

Ja det blev det visst idag.
Husse kom hem tidigare än vanligt igår kväll så då ville vi gå ut med honom, men det fick vi inte eftersom vi nyss varit ute med matte. När vi senare ätit middag då tog husse med oss på promenad. Då blåste det isbjörnsvindar och regnade så den promenaden blev inte så lång den heller. Jag ville in så fort som möjligt för det blåste rätt in i mina öron, usch ja !
På kvällen lade sig matte för att vila en stund, och somnade ! Vid 21 tiden vaknade hon och då gosade vi en hel del.
Den sena nattrastningen tog matte hand om, och då blev det skojigt trots regn, blåst och urtrist väder. Men matte tog med oss till en ny hundhage som låg i en större skogsdunge, så där blåste det inte lika mycket som på vägen dit.
Vi fick springa och busa så mkt vi ville, och efter att ha nosat av det här stället noga......då blev det en massa bus och tafattlekar !
Jag jagade Wille och Wille jagade mig, sedan nosade vi av området en stund till innan vi drog runt i några nya racerundor ! Vi hade jätteskojigt.
Matte hon hade tagit på sig en ordentlig jacka som tålde både regn och blåst, så hon stod lugnt och väntade på att vi skulle busa av oss.
Så småningom var vi nöjda och då begav vi oss iväg hemåt i regnvädret och snålblåsten. Med öronen nerfällda och gick vi sedan bakom matte så hon fick ta emot den värsta vinden !
Väl hemma var det skönt att komma in i värmnen till mysiga sovfällen !
Fota var det inte ens tal om för matte vägrade ta med kameran ut i regnet !!!

2 kommentarer:

Aamor sa...

Busar ni så på kvällarna? Jag vill bara ut och pinka och sen in igen när det är kväll.
Smart att låta matte ta den värsta vinden, hihi!

Ciao

Edith sa...

Låter som en härlig kvällspromenad. Vi brukar ta vår långpromenix på morgonen och sen på dagen blir det kortare svängar. Att vara ute och gå och nosa och träffa kompisar ... det är livet. Colliekramar