tisdag 6 december 2011

Skön (kall) promenad !

Jag har har varit ut en stund nu med matte och Wille på en skön, men kall promenad !
Det känns som om vintern nog kommer snart nu, för frosten ligger vit på marken fast det är mitt på dagen. Matte busade en del med oss och vi lekte med ett par stora pinnar som jag hittade. Både Wille och jag tyckte det var jätteskojigt.
Annars har väl dagen så här långt varit som de brukar, inget speciellt annat har vi gjort, men det är okej det med.

Fast en sak glömde jag berätta, för jag trodde att vi såg Kasper när vi var ut på vår promenad med matte, för framfört oss går det en vit Kasper. Men när vi kommer där de gått föbi kände vi att det var en väldoftande tjej som gick där framför oss. Lite drog vi allt i kopplet, men matte såg till att vi lugnade ner oss.

"Kasperflickans" husse stannade till när han fick syn på oss , och frågade om vi var hanar eller tikar. När matte svarade att vi var hanar så sa hussen att då kanske de kan få leka lite en dag framöver för just nu ska hans tik till att börja löpa för första gången, men när det är över behöver hon träffa trevliga hundar att umgås lite med. Det tyckte vi lät som en toppenidé, fast vi hade ju båda två helst velat hälsa och kanske flörtat lite redan nu........

4 kommentarer:

Aamor sa...

Attans va vad de där tvåbenta kan ställa till det, klart att det hade varit roligare att leka just nu, hihi!
Kanske bäst ändå att vänta så då har ni mer kul att se fram emot!

Ciao

Katarina sa...

Kan tänka mig att ni var intresserade av henne! Själv är jag på jakt efter en hanhund...
Kram från Nanna

Rasmus sa...

Det som väntar på nått gött väntar aldrig för länge, eller hur var det nu igen?... Här möter man också goddoftande tikar, men inte få jag hälsa inte, hm.

Nu har vi här äntligen fått snö, inte mycket men ändå. Gissa om man blev fångad, kika in och kolla vet tja, he.

Tasskramiz

Vi i Kasperian sa...

Tänk att ni mötte en Kasperflicka! Det gör minsann aldrig jag! Trodde nästan inte att det fanns några såna...
Ni får säkert skoj så småningom - fast lite synd förstås att ni inte fick det redan nu... ;)