fredag 30 december 2011

Snart nytt år - säger matte !

Inte för att jag märkt någon skillnad ännu, men det är väl alla smällare då som hörs kanske. Inte så värst många ännu, men det kommer väl.
Idag tog matte med mig på en egen promenad utan Wille. Det var rätt skönt faktiskt.
Jag kunde gå i en egen takt för matte anpassade sig efter min promenadtakt, utom när jag fick för bråttom, då sa hon till mig att sakta ner farten och ta det lugnare. Trots att jag har ont i tassen, så går det bättre och bättre att gå på den.
Matte valde att gå på gräset idag, för det är som Rudi sa, rätt lerigt på andra ställen utom på asfalten och gräset förstås då. Men på asfalten ligger det en massa annat skräp som gör ont om jag trampar på det, typ grus och annat.
Vi träffade på på japanare (ja alltså japanska spetsar) på vägen hem igen.
Deras matte och husse stannade när de såg mig komma haltandes. De undrade vad som hade hänt med min tass. Matte förklarade som så många andra gånger, och lade till, när de bad om ursäkt för att de frågat, att det är bättre att fråga än att gissa.
De tyckte synd om mig och pratade en bra stund med mig. Men jag var ju mer intresserad av deras hundar jag, så de frågade matte om deras hundar fick hälsa på mig.
De fick de ju och dessutom var det två tjejer ! Toppen tyckte jag och "glömde bort" att jag hade ont i tassen och började busa med dem båda en stund. Men ibland blev jag påmind om tassen och då var jag snabb att dra undan den så att den inte hamnade i riskzonen för att bli biten under lek också.
När de så småningom gick vidare hemåt, så märkte jag att jag nog hade använt tassen lite mycket, för det gjorde ont i den. Matte tittade igenom den, tvättade och pysslade om det lite extra så den blev ren och fin igen. Men se bandaget det satt då inte kvar länge det inte. Sedan fick jag gå "barfota" istället.
Ha en fin helg nu allihop !

1 kommentar:

Aamor sa...

Det är så lätt att glömma bort att man har ont när nått roligt händer.

Gott Slut på det gamla året och Gott Nytt för nu är vi snart där igen!

Ciao