tisdag 20 december 2011

Usch vilken typ !

Husse tog med oss ut på en kvällspromenad här för en stund sedan ! När vi gått en bit får jag syn på en konstig sak i snön, stor vard en och vit. Jag tyckte inte om den alls och började skälla ut den så mkt jag orkade ! Fast när husse sa att det var en snögubbe, då trodde jag honom inte för fem öre !
Ingen gubbe jag sett ser ut så där ! Inget hår, inga kläder, inget ansikte, inga händer eller fötter. Nä hur kunde det vara en snögubbe ! Jag skällde ut den så mkt jag orkade för att se om den tog till flykten, men inte alls då. Den stod envist kvar där och ännu mer skällde jag. Till sist vågade sig Wille närmare och nosade på den, men jag fattar inte hur han vågade. Så då kom jag av mig liksom och blev nyfiken istället, så jag gick närmare och nosade på den och då upptäckte jag att det luktade lillhusses kompisar ! Då visste jag ju att den inte var farlig på ngt sätt.
Sedan gick husse vidare med oss och styrde stegen mot vår stora hundhage ! I den ficki vi springa lösa och härja fritt som vi ville. Dessvärre kom inga kompisar och lekte med oss.
Vi sprang omkring och busade lite, men mest nosades det här och därför att se om någon vi kände hade varit här nyss. En av tjejerna hemifrån hade varit här för ett tag sedan kände jag, och även en av killarna.
Nu har vi kommit hem igen och är härligt trötta och nöjda. Nu ska jag sova lite tror jag visst.

2 kommentarer:

Aamor sa...

Tur att det inte var en "ful gubbe" utan bara en snögubbe, hihi!
Märkligt att den inte stack iväg när du skällde så på den.
Förra vintern såg jag en sån men den pinkade jag på, hihi fast matte sa åt mig att låta bli så var jag snabbare!

Ciao

Rasmus&Matte sa...

Denna gubbe gillar jag, då han är tyst och strålande glad.
Fast här får allt väntas på han denna jul då marken är grå och lerfylld.

God Jul till er alla önskas här. Tasskramiz