måndag 19 december 2011

Den första snön !

Så har då den första snön kommit. Wille invigde den med en rejäl snörullning i morse, medan jag och husse tittade på. Husse missade nästan bussen till jobbet sa han för Wille rullade så länge.
Själv stoppade jag ner nosen och tänkte känna efter vad som fanns där in under, men det tog stopp rätt snart ! Då fångade jag istället några snöbollar som husse kastade till mig medan Wille rullade omkring överlycklig där i snön ! Sedan gick vi in och sov en stund till med matte, som är ledig idag !
Annars har det varit rätt lugnt idag. Mitt på dagen var det lite slaskigt, men nu har det frysit på.

2 kommentarer:

Aamor sa...

Wille är en riktig snöbuse, han älskar verkligen snö.
Så gott att kunna sova en stund med sina tvåbenta efter att ha varit ute!

Ciao

Älsa o Ästher sa...

visst är det härligt med snö=) hihi vore ju snyggt om eran husse missat bussen..*fniss*
Tack för snälla rader i våran blogg..matte ska skärpa sej säger hon=)
Ja du synd att vi inte hann upp gubbjä****då hade han fått med våran matte att göra=(
Ha nu en underbar jul och hoppas det blir mycket gott i skålarna o mååånga roliga julklappar =) jaja lagomt är ju alltid bäst iof=))
sen ser vi att vi har ju inte ens din länk inlagd..grrr...så slarvigt av matte...det ska genast ändras på=)