söndag 12 februari 2012

En härlig dag !

Idag har solen lyst och det har varit jätteskönt ute, det tyckte även matte ! För det blev en skojig dag idag i mitt hundliv !
Först var matte och jag med lillhusse till pulkabacken och där såg vi på medan lillhusse åkte snowracer i full fart ! Jag blev lite väl ivrig och ville gärna vara med och hjälpa lillhusse med snowracern såväl uppför som nedför, så matte satte koppel på mig ! Då skällde jag istället en hejarramsa till lillhusse där han for nedför backen i full fart !
Väl hemma var jag jättetörstig. Ja man blir ju aningen torr i halsen efter en massa hejarramsor !
När matte och vi hade hämtat andan lite och matte fått några koppar kaffe, då följdes hon och husse åt ut med oss ! Vi gick till en av hundhagarna och där hade Wille och jag jätteskojigt ! Vi jagade varandra, busade med varandra och jag bet Wille i svansen också ! Fast det gillade han ju inte så jag gjorde inte om det !

Ibland stod vi stilla nog så matte
kunde ta en något så när bra bild !

En hel massa spännande dofter fanns det här !

Full fart var det !

Jag var helt slut när husse och matte tyckte det var dags att gå hemåt igen ! Tungan var riktigt lång.
Väl hemma var det dags att dricka en massa vatten igen, och av vatten blir man nödig, så efter någon timme sa jag till matte att jag ville gå ut igen, då följde istället husse med mig ut, för matte höll på att klippa klorna på Wille. Nu ska jag nog tugga lite tuggben en stund innan sovdags ! Ja om jag nu får ha det ifred vill säga !

4 kommentarer:

Gizmo sa...

Ja visst har det varit härligt.. Bara att njuta såna dagar... Härlig springbild längst ner...

erica sa...

en sådan mysig blogg och så fina killar!

Aamor sa...

Det är vääldigt kul att titta på när det åks pulka och annat!
Dricka måste man ju göra när man härjar så, hihi!

Ciao

Rasmus sa...

Härligt är rätta ordet. Här har solen värmt oss och runt nollan har det varit, underbart säger man här :)

Roliga bilder och ni ser verkligen ut att ha det skoj.

Nospussar här / Rasmus