torsdag 16 februari 2012

Matte och jag !

Idag tog vi en promenad som inte var så lång, för matte tyckte det blåste kallt, fryslorten. Men kul blev det i alla fall.
Vid ett par tillfällen stannade jag i snöhögarna som blivit när de plogat, och där kunde man gräva gångar om man ville. Inte för att jag luyckades så bra med det, för snön bara rasade ihop. Så ju mer jag grävde ju mer snö fick jag gräva undan. Men jag tyckte det var skoj det med.
Vi såg en liten shih tzu valp, såg det ut som i alla fall, på vägen tillbaka.


Den gick lös med sin husse men när jag kom gåenbde med matte då gömde hon sig bakom sin husse. Hon tyckte visst att jag var läskig. men hon skällde inte och jag var ju lite nyfiken ju så jag försökte snappa upp hennes doft.
Efter att hussen förstått att jag var snäll så frågde han om hans shih tzu jej fick hälsa på mig. Matte sa ja som tur var. Det tog en stund innan hon vågade sig fram, så jag lade mig ner i snön för att bli lite mindre.


Då började hon närma sig och vågade säga "Hejsan".
Jag blev jätteglad och sedan lekte vi en stund i snön. Hon bet i mina öron men det gjorde inget. Hon klättrade på mig, inte heller det gjorde något, men när hon sprang iväg då ville jag följa efter, men jag hade ju koppel på mig, och eftersom vi var nära en större väg så ville inte matte att jag skulle vara utan koppel.
Men rätt snart kom hon tillbaka igen och vi busade lite en stund, eller det var mer hon som busade för hon var ju så liten. Busa med mindre hundar har jag gjort ofta. Min bästis, en chihuahua bodde här tills i höstas med sin husse, men sedan flyttade de någon annanstans, så jag var försiktig när jag lekte. Efter en stund ville hennes husse gå hemåt och då gjorde matte och jag det vi med. Kanske vi ses en annan dag igen. Vem vet ? Matte hade godis med sig och ibland fick jag leta godis i snön, och ibland busade jag i snön.


Väl hemma var jag nöjd och glad. Men Wille och jag busade ett tag innan jag lade mig en stund.
Hoppas ni har en bra dag ni med allihop !

2 kommentarer:

Aamor sa...

Spännande att du lekt med en sån som mig, låter nästan som om du skulle ha mött min syrra, hihi för hon gömmer sig också bakom sin husse men hon har ju inte varit uppe hos er.
Jag har tyvärr inte sett nån sån som dig där vi bor :( hade varit kul!

Ciao

Rasmus sa...

Rolig promenad du fick och så snäll du är som låter henne bita, hoppa på dig. Här är man också tålig, men när nån lägger sina tassar på ryggen min, jag då får dom allt veta. Stora hundar kan oftast vara lite för glada och då min rygg inte är så stark, så får man se upp, men annars är det många gånger roligare att leka med stora hundar då dom faktiskt är mer försiktiga.

Trevlig helg till er alla. Tasskramizar