tisdag 14 februari 2012

Härlig promenad !

Ja det blev det - idag igen !
Matte tog med oss ut var och en för sig och det är skojigast, ja om vi nu inte ska busa förstås, för då är det bättre med två.
Idag tog matte och jag en annan promenadslinga än igår, och idag hittade jag en massa spänannde saker under vår promenad.
Vi kan ju börja med en söt shih tzu tjej som blev jätteförtjust i mig och ville leka. Så det gjorde vi en bra stund. Efter ett tag så hittade jag gamla brödbitar som någon, enligt matte, slängt ut till fåglarna. jag trodde ju de var till mig jag, så jag provsmakade men brödet var rätt torrt så dte var inte gott. Näe det får fåglarna behålla själva !
Lite senare under vår promenad så mötte vi ett gäng chihuahuor, en kille och tre tjejer. Killen blev sur när jag ville leka med "hans" tjejer, så matte tyckte jag skulle låta bli, jag själv tyckte inte det. Men det var ju matte som bestämde så jag hoppades på en träff med dem vid ett senare tillfälle. För nu ska jag försöka få med matte den här svängen fler gånger !!!
Sedan var vi påväg hemåt och matte lade in lite träningspass. Helt okej så länge hon delar emd sig av godiset till mig ! Jodå det gör hon. Hoppas nu att ni haft en bra dag ! Nospuss

1 kommentar:

Rasmus sa...

Det måste vara härligt att få lite egen tid tillsammans med matte. Minns också när jag fick egen tid med matte och det var nog det bästa utav allt. Jösses så många vovve vänner ni möter. Här börjar man smått fundera vart alla tagit vägen, hm.
Nä, nu hinns inte skriva så mycket mer, då det är dags för promenad, hoppas stöta på nån, men den risken är väll obefintlig skulle jag tro.

Tasskramiz