lördag 18 februari 2012

Matte och jag på skojig promenix !

Igår kom Goofy till oss och sov över tills idag. Lite spänt var dte mellan oss killar till en början, men vädigt snart så slappnade vi av och började leka lite istället.
Idag så har matte tagit med oss alla tre på varsin promenad. Hon började med mig.
Jag var ivrig och ahde bråttom ut, men efter ett par tillsägelser av matte så lugnade jag ner mig och gick bredvid henne istället. Dessutom hade hon ju godis med sig ! Det bjöd hon frikostigt på när jag skötte mig.
Vi följde gångvägen ner mot en pulkabacke och fortsatte sedan gångvägen en bra bit, innan vi gick in i skogen ! I pulkabacken var det inga som åkte just nu, just idag och matte lät mig springa lös därför. Ibland kallade hon in mig, och då kom jag som ett skott, jag vet ju vad som vankas när matte ropar - GODIS och beröm ! Det var jättehärligt att slippa kopplet för en stund och springa och busa som jag ville. Matte busade med mig hon också och kastade lite snöbollar. Jag sprang efter dem men lyckades inte ta dem, för de gick sönder när de landade ! Ibland när matte kallade på mig så tog jag med lite snö i munnen, ja kanske var det en del av snöbollen ? Efter en stund så kastade matte dem upp i luften så jag kunde fånga dem på vägen ner. Det gick bättre då tog jag flera stycken, men jag fick också en massa snö i ansiktet.
Efter en stunds bus så kallade matte in mig och jag fick kopplet på, sedan gick vi vidare mot en skögsbacke. Där fick jag var lös igen och på vägen hem gick vi genom vår dalgång, och därt är vi alltid lösa. Jag fick vara lös även idag ! Det fanns en massa spännande dofter lite varstans där, dofter från lite harar, rådjur och andra hundar förstås. En stund innan vi var hemma fick jag kopplet på igen, och jag var både nöjd och trött, så det gjorde inget alls. Väl hemma var det Goofys tur att gå ut medan jag drack en del vatten och fick leta godis tillsammans med Wille hemma under tiden. Inte alls dumt det.

3 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Att få vara lös under promenaderna är nog bland det bästa som finns.
Vi förstår dig precis med att din promenad var skojjig!!
Vov från grabbarna boys!

Aamor sa...

Låter som en härlig dag.
Din matte får jättemycket motion när hon ska traska ut med 3 killar fast det är nog lättare att träna på så vis!

Ciao

Bamse och Valle sa...

Oj vilken härlig promenad du varit på. Vi brukar också vara nöjda efter våra promenader. Ha en härlig söndag. Nospussar från brorsorna i Norr