fredag 24 februari 2012

Leka, isbada och leka ännu mer !

Ja det är vad jag har gjort idag hittills. Jag har haft jätteskoj och väldigt mysigt !
På förmiddagen tog matte med mig ut på en promenad före allt och alla andra. Jag tror hon nog hade tänkt sig en kortare rastningspromenad, men vi blev kvar ute längre. På vägen mötte vi nämligen en jättetrevlig hundtjej med husse. Så medan jag och tjejen bekantade oss, så snackade matte med hennes husse en lång stund.
När de efter ett tag gick vidare så fick matte väldigt bråttom hem med mig, jag hann knappt lukat på alla spännande dofter som dök upp i nosen, nehej sa matte nu skyndar vi osss hem. Själv fattade jag inte ett dugg av varför hon plötsligt fick så bråttom. Nåväl snart var vi hemma igen, och då tog matte ut Wille och gick en snabb runda med honom.
När de sedan kommit hem, då tog matte på mig mitt koppel igen ! Jag trodde nästan matte glömt att vi nyss varit ute, men visade inget  utan jag var ju bara glad att gå ut igen. Även denna gång hade matte bråttom och gick ganska fort mot ett bestämt mål. Snart var vi där OCH NU fattade jag varför hon haft så bråttom hem först och sedan iväg. Nu var vi nämligen utanför hundhagen, den jättestora hundhagen, och i den sprang det omkring tre stycken andra hundar och busade och nu var det JAG som hade bråttom, gissa om jag fick jättebråttom.
En av hundarna en stor lurvig sak som nästan såg ut som en Leonberger men enligt matte troligen var en sådan där ny stor vakthundsras, vad de nu heter. Den for mot staketet när jag kom och skällde och lät arg, och för första gången backade jag. Strax därpå gick den hunden ut från hagen och matte höll mig på behörigt avstånd medan de passerade. Sedan var det min tur att få komma ini hagen, och kvar där var två tjejer. Nu blev det skojigt. Jag låter bilderna tala för sig själva, det är nog bättre det.

















När det sedan var dags att gå hem, då hade jag inget emot det, för jag var trött, blöt och nöjd med min dag så här långt.
På vägen hem mötte vi några Japanska spetsar, en kille och en tjej. Dem har vi mött tidigare och en av dem, tjejen har jag busat med förut. Men idag sa jag bara "Hej" till dem och sedan följde jag matte vidare hemåt. Just nu orkade jag inte busa mer, jag ville bara slappa nu, för slappa det skulle jag göra när jag kom hem !

4 kommentarer:

Aamor sa...

Wow vilken härlig dag!
Var det inte kallt i vattnet! Jag frös bara jag såg på bilderna!

Ciao

Rasmus sa...

Det kallar jag skojigt hundliv... Å, vad jag skulle önskat att få vara med.

Tack för att du delade med dig av allt det skojiga :)

Tasskramiz

Rasmus&Matte sa...

Hoppas allt bra med er alla och här saknar men er, vov

Kramiz

Ludde sa...

Ensam med två tjejer! Jo jag tackar! Kramis!