torsdag 9 februari 2012

Vilken härlig promenad !

Idag fick vi följa med matte när hon skulle hämta lillhusse i skolan. Vi tog en promenad medan vi väntade på att lillhusse skulle komma. Det fanns en massa spännande dofter att lukta på. Så vi hade fullt upp jag och Wille, matte gav oss fullt upp för hon sade att vi skulle gå bredvid henne ordentligt, fast attt det fanns en massa annat spännande. Men jag vet ju att vjag ska det så jag gjorde det lite motvilligt, men det ändrades snabbt när matte hade både min leksak och godis med sig.
Nu kunde jag ju bara inte ignorera matte, så är det bara. Så jag gick bredvid henne ordentligt, medan vi promenerade vidare. Flera gånger kom det fram skolbarn och frågade om de fick klappa mig, och naturligtvis fick de det.
Sedan gick vi ut en sväng i skogen och där blev det busa av förstås. Wille snörullade ett antal gånger, medan jag föredrog att se vem som varit där tidigare ! Det var flera mattar och hundar ute på promenad, och vi mötte några men de höll ett behörigt avstånd och så även matte. En del av hundarna förde ett gräsligt oväsen medan andra bara tittade på oss. Jag ville ju helst hälsa på dem alla, men det fick jag ju då inte. Dock hälsade vi på en softis trerrier. Hon var jättesöt och ville leka mycket. Så våra mattar lät oss göra det medan de pratade en stund.
Så småningom måste vi dock bege oss för att möta upp lillhusse och gissa om vi blev glada över att se honom. Han blev minst lika glad över att se oss.
Sedan begav vi oss av hemåt och vi var väldigt nöjda jag och Wille.

Inga kommentarer: