torsdag 10 november 2011

En del att göra sa matte.......

Ja det sa hon idag, för hon har haft en rätt fulltecknad dag. Först har hon varit ute på en skön proemnad med oss, sedan var på ett flera timmar långt möte medan mellanhusse var hemma med oss, sen hämtade hon lillhusse från skolan, lagade mat och bakade.
Även igår bakade matte, dels ville lillhusse det, men sedan så fyller mellanhusse år snart och då vill matte ha hembakt här hemma !
Medan matte och lillhusse väntade på att deras muffin skulle bli klara så tricktränade hon med mig och Wille. Vi fick träna att räcka vacker tass, sitta fint, rulla runt osv en massa sådana där kul saker som betyder skoj och godis ! Nu har matte en stund ledig och nu sitter vi här alla tre och försöker skriva lite om vår dag, eller ja jag och Wille ser på medan matte skriver !
Här är några bilder från vår dag !


Det var svårt att sitta fint och räcka vacker tass samtidigt,
men så tänkte jag göra här

 
På väg ner från sitta vackert övningen !


Några av lillhusse och mattes tigermuffin med vit choklad !
Fast inte såg jag till någon tiger jag inte.
Men så hette de tydligen.

Färdiggräddade tigermuffins ! Men ser ni några tigrar ?


Nu ska vi nog sova och snarka ett tag, och snart ska även resten av flocken sussa. Hoppas ni haft en bra dag ni med ! Nospussar !

2 kommentarer:

Vi i Kasperian sa...

Tigrar eller inte - rackarns goda såg dom i alla fall ut, dom där muffisarna!
Tycker du ska be att få undersöka dom lite närmare, säg att du vill kolla det där med tigrar ordentligt

Arlo sa...

Smaskiga muffinsar ni fick bakat då! Det är kul att lära trick för då får man som sagt gottis i mängd!