fredag 4 november 2011

En härlig och skojig promenad !

Ja det blev det idag nu på sena eftermiddagen. Matte tog med oss ut på en skön runda, och det var ljust när vi gick ut, men när vim kom hem hade det börja mörkna !
Vi hade som vanligt bråttom ut och matte fick bromsa oss flera ggr. När hon till sist blev trött på att ha oss dragandes i kopplet, vilket inte tog så lång stund, då sa hon till oss på skarpen, och vi fattade snabbt att hur bråttom vi än hade, så fick vi allt gå i mattes takt.
När vi gått ett tag så mötte vi en likdan som oss, alltså en welsh corgi cardigan. Vi hälsade på varandra, jadå även Wille ville hälsa.
Den här killen var bara 11 månader och hette Edson.


Matte blev glatt överraskad och både hon och jag tyckte det var skojigt så jag och killen busade en bra stund medan matte och Edsons husse pratade hund, förmodligen.
Wille tja han var mer intresserad av att nosa omkring efter spännade tjejer han. Kom Edsom för nära så muttrade Wille lite, men inte lekte han inte....


Men vi två "ynglinmgar" hade jätteskojigt tillsammans. Jodå vi var rätt snabba i svängarna så ni får stå ut med att bilderna blir suddiga.



Efter att ha busat en stund tyclte matte och Edsons husse att var och en skulle fortsätta sin promenad, så då kollade jag in en del intressanta dofter jag med. Alltid kul att  se vilka som gått här.
En del har jag träffat och end del har jag aldrig ens sett, såvitt jag vet.


Det började mörkna ute så matte begav sig av hemåt med oss. Men först måste vi ju stanna på lite fler ställen, ja ni fattar va. Alltid kul att berätta att vi också varit här !


Vi gick förbi flera slitna bänkar under vår promenad också. Och Wille som ju då tycker det är jättekul att hoppa upp på dem, tog tillfället i akt och hoppade upp, och jag följde efter.


Sedan är det ju så att matte gillar höstfärger, ja dte har väl alla förstått vid det här laget. Så när vi kom till sådana här färggranna buskar eller träd, ja det är klart att vi skulle posera då. Inte mig emot, men just här var jag mer intresserad av en rottweiler som just gick förbi en bit bort.



Nåväl rätt snart började vi oss nu närma oss hemma. Men på vägen hem fanns det en hel massa prasslande löv att gå i. Det prasslade ordentligt ska ni veta. Ingen idé att försöka smyga sig fram här inte.


Jodå vi hörde mer än såg en katt i en buske en bit från oss, och den hade jag velat hälsa på, men se det ville inte den.


Så småningom var vi då hemma igen, och det kändes fruktansvärt varmt inomhus, så matte öppnade ut på balkongen och där stod jag sedan och kollade om ngt intressant passerade förbi nedanför......
Snart hoppas jag att vi ska äta, för nu är jag hungrig !
Men det är nog så dags snart, för matte har börjat med sin mat, och vi brukar äta strax efter eller samtidigt som henne.

3 kommentarer:

Katarina sa...

Visst är det kul när man träffar en kusin! Nanna och jag mötte en svart cocker igår och det tyckte jag var jättekul. Nanna betedde sig ungefär som Wille...typiskt gamlingar...
/Leia

Rasmus sa...

Era promenader verkar alltid vara så skojiga och snacka om tur att möta sin artfrände. Här ute har man bara en gång stött på en pappis men den var så skygg att ingen lek blev av, trist.

Er matte är duktig på att fotografera och vilka vackra höstbilder.

Kramiz från mig och Pixie.

Aamor sa...

Vad kul att träffa en ny likadan som ni!
Härliga bilder på två snygga killar!

Ciao