söndag 6 november 2011

Kompis bus !

Idag precis när matte sovit klart, så kom en av våra kompisar, Goofy, förbi med sin helgmatte och helghusse, för hans riktiga matte är på utställning den här helgen med sin andra hund !
Först lät matte oss hälsa genom ett staket, eftersom det brukar kunna bli lite mutter, mutter och småmorrningar när vi ses direkt i början, som idag när vi inte setts på flera veckor.
Men det tog då inte särskilt lång tid förrän matte förstod att det var en onödig åtgärd för så snart vi hälsat så började vi busa lite lätt jag och Goofy. Wille han var väl lite måttligt muttrig, men matte sa till honom och sedan var det lugnt och jätteskojigt. Goofy morrade lite då och då men jag ignorerade honom totalt, och det gillade han (ja han är ju ngt äldre än mig) så när han bestämt sig för att det inte behövdes då lekte vi istället.

Ett av tillfällena när Goofy morrade lite !

Ta mig om du kan !!!
Ja det blev raka motsatsen.

När vi lekt ett tag så behövde jag ut en sväng och då tog husse med både mig, Wille och Goofy på promenad. Vi fick vara utan koppel och busa som vi ville och det är helkul ! Sedan när vi gick hemåt då var vi både trötta och nöjda. Det gick åt en hel massa vatten, men det är som det brukar ju.
Nu har de åkt hem igen och vi ska snart äta vår middag märker jag. Tjao

Inga kommentarer: