söndag 20 november 2011

God Morgon och 21 månader gammal !

Ja det kan man väl säga ?
Matte tog med oss på en skön morgonpromenad före frukost idag. Vi var ute länge.
Matte tog med oss till en av ängarna här i närheten och där fick vi springa runt och busa som vi ville. Konstigt nog var där ingen annan där, fast det här brukar kunna vara hundar. Men det är klart de flesta kanske sover kl 08 en söndagmorgon ?
Hur som helst så var det skönt att springa och busa och får röra på sig så mkt vi ville. En hel massa spännande dofter kände jag i gräset som vi for fram över. Ibland var jag bara tvungen att stanna och nosa ordentligt. Men sedan bar det av i full fart igen !


Kommer !

....och så iväg i full fart igen !

Vi var ute en bra stund, men sedan tyckte jag och Wille att det var dags att gå hemåt och få i sig lite frukost. Ingen av oss hade ju ätit frukost ännu, inte ens matte.
Frukosten smakade jättegott och efter den fick vi en härlig leverpastejmacka för jag blir 21 månader idag ! Det sk väl firas det med ? Efter en härlig start på den här dagen, så smet vi in till husse som fortfarande låg och sov. Matte försökte locka ut oss från sovrummet, men det kunde hon ju glömma. Varför skulle vi vara uppe nu när vi kunde få sova en stund till. Vi hade ju varit ute och ätit frukost, då är det jätteskönt att lägga sig igen tycker jag. Jag kanske har vant mig att göra så eftersom matte sover på dagarna när hon jobbat natt, vem vet.
Nu ska vi sussa en liten stund till, sedan kan hända att vi hörs senare idag ! Ha det gott kompisar.

3 kommentarer:

Rasmus sa...

Ni är då alltid så fulla utav energi, härligt. Och grattis på 21 mån-dagen, stora killen vet tja. Leverpastej, jo jag tackar, det är smarrigt.

Här har man myst hela dagen nästan då man känt sig helt slut efter gårdagens äventyr. Matte är visserligen bättre, men vankar fortfarande med halsduken virrad runt halsen och har noll lust till att göra någonting, ja, ibland har man här tur, voff.

Ha det gött och hälsa brorsan o matte :)

Vi i Kasperian sa...

Grattis på 21-månadersdagen.
När du firar den så här kan man ju undra hur det blir om ytterligare tre månader! Världens brakfest, tror jag!

Arlo sa...

Grattis på din stora dag idag! Hurra hurra!! Bra och tidig firning fick du också. Vi ser fram emot rapport från 24-månadersdagen!