måndag 21 november 2011

Regnigt och grått !

Ja idag är det verkligen novemberväder här det både regnar och är mulet. Det blir liksom inte alls ljust utan det är halvskumt hela dagen.
Vi har varit ute flera vändor och det var lika grått alla gångerna.
Men desto mer fart blev det inomhus idag. Wille och jag har sett till att matte haft en hel del att göra. Vi har skrynklat ihop ett anatal mattor, knuffat omkull några koppar kaffe när vi bufflat oss mot bordet, och sist men inte minst sett till att hjälpa matte med tvätten. Hon har plockat fram till tvättmaskinen och vi har burit ut det igen. Handdukar är min favorit att bära omkring på. Jag har också försökt hjälpa till när matte vikt lakan och handdukar. När hon vikt dem klart har jag burit dem ut i hallen och lagt dem på golvet, ja så matte inte glömmer att lägga in dem i skåpet ! Men konstigt nog var inte matte så glad åt det så till slut fick jag sitta ute i hallen medan matte vek tvätt i Tvättrummet.
Dessutom han jag tugga och ta ett smakprov på husses almanacka igår kväll när han satt och glodde på datoren. Fast almanackan var aningen torr att tugga på.
Till sist tröttnade matte på mina bus, ja okej då mina och Willes bus, så hon åkte och inhandlade varsitt tuggben till oss. Nu är jag nöjd och tuggar nöjt på benet, ja helst båda två, för Wille är inte så jätteintresserad av sitt just nu i alla fall.

Inga kommentarer: